HEADER WIDGET
PRIMARY WIDGET
primary

Zdroje a účinky vitamínu D

O nás Diskusné Fóra Vitamíny a minerály D vitamín Zdroje a účinky vitamínu D

Označené ako: 

Táto téma obsahuje 2 odpovede, má 3 hlasy, a bola naposledy aktualizovaná používateľom  Betty pred 5 rokmi.

Zobrazujú sa 3 príspevky - 1 až 3 (z celkového počtu 3)
  • Autor
    Príspevky
  • #62

    kenla
    Účastník (Participant)

    Za normálnych okolností sa vitamín D tvorí v koži pôsobením slnečného žiarenia. Existujú však faktory, ktoré limitujú využitie UV B na tvorbu tohto slnečného vitamínu v koži, t. j. ročné obdobie, lokalita, časť dňa, smog a vek. Zaujímavé však je, že ak sme opálení alebo ľudia s tmavšou pokožkou budú prijímať oveľa menej vitamínu D, pretože ich pigment pôsobí ako filter a prepustí menej slnečných lúčov. Dávka slnečných lúčov v zime nie je dostatočná na to, aby sa v pokožke vyprodukovalo dostatok vitamínu D. Vitamín sa dostáva do tela zväčša iba potravou živočíšneho pôvodu, ako napr. olej z rybej pečene, sleď, sardinka, losos. Menšie množstvo je v mäse, vaječnom žĺtku, mlieku, mliečnych výrobkoch, kvasniciach, kakau, kokose, ďatliach alebo obilninách.
    Vitamín D má blahodárny účínok na imunitný systém a na hustotu kosti a zdravie chrupu. Má tiež antikarcinogénne účinky. Dopĺňanie vitamínu D počas tehotenstva zabezpečuje správny vývoj kostry plodu a predchádza nízkej pôrodnej váhe. V období dojčenia zvyšuje tvorbu mlieka.

    • Táto téma bola upravená pred 5 rokmi, 1 mesiacom používateľom  kenla.
    #71

    sarah
    Účastník (Participant)

    Viac vitamínu D treba, ak ste obézni – vtedy sa ukladá sa do veľkých zásob tuku a nemáte ho dosť k dispozícii pre potreby buniek.
    Vyššiu dávku potrebujú starší ľudia a mamičky dojčiace svoje deti.
    Pri pobyte v trópoch vitamín D netreba doplňovať (suplementovať). Ak ste tam dlhšie a vytvoríte viac, ako telo potrebuje, automaticky sa začne regulácia. Otráviť sa môžete iba výživovými doplnkami, nie slnkom. Dostatočná zásoba vitamínu D Vám po návrate zo slnkom prežiarených pláží vydrží asi 3 týždne.
    Jeho nedostatok spôsobuje aj zlá skladba stravy, kedy prijímate iba málo živín a vyhýbate sa tukom.

    #122

    Betty
    Účastník (Participant)

    Základ je pol hodina denne na slnku. Samozrejme nie cez najväčšie horúčavy. Horšie je to v zime..

Zobrazujú sa 3 príspevky - 1 až 3 (z celkového počtu 3)

Musíte byť prihlásený, aby ste mohli odpovedať na túto tému.